ASO-odmowa zalania własnego oleju pod groźbą utraty gwarancj

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • TomekRs
    RS
    • 2011
    • 1670

    #26
    Zamieszczone przez Big
    Wygląda na to, ze oni sami nie wiedzą co piszą.
    a to u nich bardzo normalne

    Komentarz

    • kecaj
      RS
      • 2009
      • 1511
      • Superb II (3T4)

      #27
      Big, SAP nie jest producentem tylko przedstawicielem fabryki SKODA w Czechach (Generalnym Importerem) w Polsce.
      Gwarancji udziela Dealer.
      Reklamacje kierowane są do fabryki SKODA w Czechach poprzez swojego przedstawiciela w Polsce - SAP.
      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

      Komentarz

      • Big
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6389

        #28
        kecaj, sam sobie zaprzeczasz.
        Zamieszczone przez kecaj
        SAP nie jest producentem tylko przedstawicielem fabryki SKODA w Czechach (Generalnym Importerem) w Polsce.
        No ale przecież cały czas to pisze i doskonale o tym wiem.
        Zamieszczone przez kecaj
        Gwarancji udziela Dealer.
        To dośc ciekawe. Czyli skoro w Lublinie jest 2 dealerów Skody to każdy z nich może udzielić gwarancji na innych zasadach i o innym okresie długości
        A ja skoro kupiłem Superba u Krakowskiego delera Inter Auto który, według ciebie, udzielił mi na niego gwarancji, to ze wszystkimi sprawami gwarancyjnymi muszę się kierować do niego, bo przecież lubelscy dealerzy skoro nie udzielili mi gwarancji, to nie mają podstaw do realizacji uprawnień z niej wynikających.
        Ja ja zapytam cie tak. Skoro gwarancji udziela dealer a nie producent, to jakim cudem i na jakiej podstawie mogę korzystać z tej gwarancji u każdego jednego dealera danej marki w Europie ??
        Dealer, to nic innego jak podmiot prawny działający na rynku i zajmujący się sprzedażą aut.
        Czyli np. Pan Zdzisiek i Mirek Sp. z o.o. Jak, Pan Zdzisiek i Mirek Sp. z o.o. mogą udzielić mi gwarancji na produkt Skoda Auto S.A. ??? Na jakiej podstawie mieli by to zrobić ??
        A co, jeśli Pan Zdzisiek i Mirek Sp. z o.o. są jednocześnie dealerami Skody Auto S.A. i Kia Motors (prawo daje im taką możliwość) ? Jakiej gwarancji mi udzielą ? Bo Kia Motors daje na swoje auta 7 lat, a Skoda Auto S.A. 2 lata, a Pan Zdzisiek i Mirek Sp. z o.o. ile mi dadzą ?? A co jeśli Pan Zdzisiek i Mirek stracą autoryzację Skoda Auto S.A. ? Dalej oni mogą naprawiać mi na gwarancji moja skodę? Na jakiej niby podstawie ? A co jeśli Pan Zdzisiek Mirek Sp. z o.o. znikną z rynku kto będzie wtedy gwarantem ?
        Zresztą po co daleko szukać. Parę lat temu z rynku znikł Oficjalny importer aut Ssang Young do Polski. sprzedawcy nadal byli ale NIE MOGLI realizować uprawnień wynikających z gwarancji bo nie było oficjalnego importera który był upoważniony przez firmę SsangYoung do udzielania gwarancji. Importer NIE DEALER !! Nie wiem jak mam to jaśniej wytłumaczyć
        Uwierz mi mylisz się. Jestem prawnikiem i wiem co piszę.
        Gwarancji może udzielić producent danej rzeczy, a nie jej sprzedawca.
        Czarny Elegance

        Komentarz

        • blackspot
          Rider
          • 2007
          • 291

          #29
          Gwarantem jest zawsze producent lub generalny importer. Przy samochodach dealerzy są tylko pośrednikiem przy załatwianiu napraw gwarancyjnych.
          Rękojmia została zastąpiona niezgodnością towaru z umową po przystąpieniu do Unii.
          Warto te dwa pojęcia rozróżniać i z nich korzystać, gdyż w wielu przypadkach przynajmniej przy zakupach konsumpcyjnych te druga opcja jest znacznie korzystniejsza dla konsumenta.
          Sam wiele razy z tego korzystałem i uczciwi sprzedawcy bez dwóch zdań sie do tych zapisów stosują.
          Na tej stronie więcej informacji

          Gwarancji udziela oczywiście dealer. Robi to w imieniu Gwaranta, gdyż ma takie upoważnienia z tytuły umowy dealerskiej. Tak samo jak ma prawo przyjmować zgłoszenia gwrancyjne i dokonywać ich napraw. Ostatecznie ich koszt pokrywa Gwarant czyli SAP.
          Powered by Rogalotti + DSG

          Komentarz

          • Eidos71
            RS
            • 2011
            • 2050
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #30
            Zamieszczone przez Big
            Gwarancji może udzielić producent danej rzeczy, a nie jej sprzedawca.
            Sprostowanie - gwarancji własnej może udzielić również sprzedawca, o ile ta gwarancja nie narusza - w sposób "krzywdzący" klienta - warunków gwarancji producenta. Ale to oczywiście tylko teoretyczne sprostowanie, gdyż w praktyce żaden sprzedawca nie zaoferuje klientowi własnego, niezależnego wydłużenia gwarancji producenckiej :diabelski_usmiech
            Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
            MOJA FURKA

            Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

            Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

            Komentarz

            • Big
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 6389

              #31
              Zamieszczone przez Eidos71
              Sprostowanie - gwarancji własnej może udzielić również sprzedawca, o ile ta gwarancja nie narusza - w sposób "krzywdzący" klienta - warunków gwarancji producenta.
              Owszem masz rację. Tylko, tak jak piszesz, ta gwarancja musi być dla klienta bardziej korzystna niż gwarancja producenta.
              Czarny Elegance

              Komentarz

              • blackspot
                Rider
                • 2007
                • 291

                #32
                Zamieszczone przez Big
                Zamieszczone przez Eidos71
                Sprostowanie - gwarancji własnej może udzielić również sprzedawca, o ile ta gwarancja nie narusza - w sposób "krzywdzący" klienta - warunków gwarancji producenta.
                Owszem masz rację. Tylko, tak jak piszesz, ta gwarancja musi być dla klienta bardziej korzystna niż gwarancja producenta.
                To nie jest gwarancja tylko w przypadku zakupów konsumpcyjnych prawo reklamowania towaru z tutułu niezgodności z umową. Jest nadawane z mocy prawa na 24 miesiące i jest z reguły o wiele bardziej korzystne dla konsumentów. Zachęcam poczytać i korzystać. Mina wielu sprzedawców kiedy będziecie chcieli skorzystać z tego prawa a nie z gwarancji bezcenna. Niestety nie działa jak sie coś kupuje na firmę. Chyba, że jest zarejestrowana na imię i nazwisko
                Właśnie dlatego przy wielu zakupach jak bierzecie fakturę to macie 1 rok gwarancji a jak na paragon to 2 lata. Tylko to duże uproszczenie, gdyż to jest inne prawo, ale o tym już sprzedawcy nie informują. Nie chcą edukować sobie Klientów
                Powered by Rogalotti + DSG

                Komentarz

                • Big
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 6389

                  #33
                  Zamieszczone przez blackspot
                  Robi to w imieniu Gwaranta, gdyż ma takie upoważnienia z tytuły umowy dealerskiej.
                  Zamieszczone przez blackspot
                  Ostatecznie ich koszt pokrywa Gwarant czyli SAP.
                  O właśnie. i tu jest pies pogrzebany. To tak jak prezes firmy, udziela dyrektorowi pełnomocnictwa do zaciągania zobowiązań do określonej kwoty. Ale, to prezes, cały czas odpowiada, na zewnątrz i przed radą nadzorczą, za działania dyrektora i za zobowiązania prowadzonej przez siebie firmy.
                  Czarny Elegance

                  Komentarz

                  • gebek
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1214

                    #34
                    Zamieszczone przez Big
                    Nie wiem jak mam to jaśniej wytłumaczyć
                    Uwierz mi mylisz się. Jestem prawnikiem i wiem co piszę.
                    Gwarancji może udzielić producent danej rzeczy, a nie jej sprzedawca.
                    Nie,zebym kwestionowal to co piszesz...ale samo bycie prawnikiem jeszcze nie swiadczy,ze piszesz madrze :szeroki_usmiech
                    W sejmie pracuje cala banda prawnikow i ich wypociny sa zaskarzane do TK,albo laduja w koszu :diabelski_usmiech
                    Tak wiec troche pokory kazdy sie myli,albo jest niedoinformowany,niedouczony....itp,itd
                    Tato,tato...czy to auto jest chore?
                    Nie synku...to diesel PD.

                    Honda...the power of dreams.
                    Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                    Komentarz

                    • wesol
                      Rider
                      • 2008
                      • 689

                      #35
                      unas w oplu bylo tak ze gwarantem jest nie salon nie serwis a sam GM. My tylko wykonujemy uslugi naprawy w ramach gwarnacji i nie mamy prawa odmówic takowej naprawy klientowi. TO samo mielismy w fordzie. W oplu to sam kilka razy zalewalem olej klienta( zreszta mialem zawsze dopisek na zleceniu z eolej w bagazniku). Nic nie tracil na gwarancji. Zreszta olej ten w aso tez mielismy z beczki i akurat mielismy podpisana umowe z castrolem. W folrdzi emielismy umowe z mobilem ktory byl lany i do fordów i do volvo ( te dwie marki zrzeszalismy w Bemo Motors.
                      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                      Komentarz

                      • S3 CHRIS
                        Elegance
                        • 2006
                        • 979
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                        #36
                        Wally, upraszczasz gwarantem jestem ja ale naprawić możesz w wszystkich autoryzowanych aso bo po coś one sa.
                        Big, GWARANTEM jest dealer , w jaki sposób chcesz wyegzekwować coś od SAP skoro rachunek zakupu masz od dealera?

                        [ Dodano: Sob 02 Mar, 13 22:39 ]
                        Zamieszczone przez gebek
                        Zamieszczone przez Big
                        gebek napisał/a:
                        Logicznie myslac masz racje...ale jak ja mialem problemy ze Skoda i pisalem do SAP,to
                        w odpowiedzi dostalem info,ze to dealer jest gwarantem.

                        Nie ma takiej możliwości. To Skoda Auto udziela, jako producent auta, gwarancji na swój produkt, a nie ASO. Zobacz, że nawet gdy dana część ASO ma ci wymienić, zgodnie z zapisami warunków gwarancji
                        Ale ja dostalem oficjalne pismo z SAP i tam bylo napisane,ze dealer jest gwarantem :roll:
                        Big, dlaczego samo SAP pisze ze gwarantem jest dealer? mysle ze nie jeden na forum co pisał własnie dostał taka odpowiedz...
                        ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                        ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                        Komentarz

                        • Big
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 6389

                          #37
                          Zamieszczone przez S3 CHRIS
                          Big, GWARANTEM jest dealer
                          o.k. ja pasuję. Niech tam wam będzie.
                          Powiem tylko tyle, gdybym na egzaminie z prawa cywilnego powiedział coś takiego, to wyleciałbym z gałą w indeksie szybciej, niż tam wszedłem.
                          Czarny Elegance

                          Komentarz

                          • eggzman
                            Rider
                            • 2008
                            • 465
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BLR 2.0 FSI 150 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez S3 CHRIS
                            Wally, upraszczasz gwarantem jestem ja ale naprawić możesz w wszystkich autoryzowanych aso bo po coś one sa.
                            Big, GWARANTEM jest dealer , w jaki sposób chcesz wyegzekwować coś od SAP skoro rachunek zakupu masz od dealera?
                            Sam jestem sprzedawca w jednej z firm telekomunikacyjnych i sprzedajemy urządzenia różnych producentów. Ale jeśli klient chce skorzystać z gwarancji to może zostawić sprzęt u nas jak jak i w autoryzowanym serwisie, z tym, że my i tak wysyłamy to do autoryzowanego serwisu, bo to gwarant czyli producent odpowiada z tytułu gwarancji, na którą udziela swoich zasad zapisanych w karcie gwarancyjnej. Natomiast z tytułu niezgodności z umową, która obowiązuje dwa lata od daty zakupu w przypadku zakupu urządzenia zakupionego przez osobę fizyczną, lub z tytułu rękojmi obowiązującej rok od daty zakupu, w przypadku towaru kupionego z związku z prowadzoną działalnością gospodarczą odpowiada tylko i wyłącznie sprzedawca. Takie samo prawo obowiązuje również samochody więc jeśli jest mowa o gwarancji to ASO musi się się odnieść do konkretnego punktu w karcie gwarancyjnej, bo za oni nie odpowiadają.

                            Myślę, że dosyć jasno to opisałem
                            Kacper
                            Opel Combo C 1,6 8v
                            O2 Combi 2.0 FSI

                            Komentarz

                            • Big
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 6389

                              #39
                              S3 CHRIS, książeczkę gwarancyjna Superba mam w aucie, ale w domu mam książeczkę gwarancyjną Renault clio II mojej żony, wiec zacytuje ci zapis z książki gwarancyjnej Renault, może to cie przekona:
                              "samochody z gamy Renault o dopuszczalnej masie całkowitej mniejszej lub równej 3,5 t, podlegają Gwarancji Renault, która obejmuje wszystkie wady materiałowe , montażowe i fabryczne"
                              Książka gwarancyjna wystawiona jest przez: Renault Polska Sp. z o.o. ul. Marynarska 13, 02-674 Warszawa.
                              Jako GWARANT figuruje:
                              Renault Polska Sp. zo.o. ul. Marynarska 13, 02-674 Warszawa

                              Mam nadzieję, ze to całkowicie wyjaśnia sprawę i przekonuje niedowiarków że gwarantem jest upoważniony przez producenta importer danej marki na dany obszar, a nie dealer, który jest tylko sprzedawcą i nijak nie udziela on gwarancji na sprzedawane auta.
                              Czarny Elegance

                              Komentarz

                              • eggzman
                                Rider
                                • 2008
                                • 465
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                #40
                                Big, tak jak opisałem wyżej wszystko to regulują odpowiednie przepisy, ale obywatele w większości nie znają swoich praw i "łykają" to co powie sprzedawca. Nie ubliżam oczywiście nikomu, żeby nikt nie poczuł urażony.
                                Kacper
                                Opel Combo C 1,6 8v
                                O2 Combi 2.0 FSI

                                Komentarz

                                • wróg
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 204
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #41
                                  OMG!!!!

                                  Dawno się tak nie uśmiałem. Sorki koledzy, ale jeśli taki jest poziom świadomości konsumenckiej w naszym społeczeństwie, to szkoda wielka że w grudniu 2012 faktycznie nie nastąpił przepowiadany przez Majów koniec świata :roll:

                                  Nie chce mi się cytować, ale jeden z kolegów dał przykład TV kupowanego w sklepie i reklamowanego również w tym sklepie jako u GWARANTA. Nie wiem czy kolego byłeś kiedyś w sklepie RTV, ale tam zazwyczaj sprzedaje się TV co najmniej 10 wiodących marek. To samo tyczy się pralek, lodówek, radiobudzików, oraz wyciskarek do cytrusów (zazwyczaj sklep ten prowadzi sprzedaż nie tylko telewizorów) Kontynuując... sklep musiałby być jednocześnie gwarantem wszystkich tych produktów!!! To dopiero byłby TOTALNY CHAOS. Czy ktoś wyobraża sobie jak można byłoby zarządzać średniej wielkości marketem w Polsce?
                                  Pomyślcie!!! Trochę logiki, a nie tylko zasłyszane strzępy informacji, które następnie są powielane i idą w świat szerząc tylko dezinformację wśród społeczeństwa.

                                  W odróżnieniu od kolegi Big, nie jestem prawnikiem, ale od dłuższego czasu jestem ściśle związany z branżą RTV, prawo konsumenckie z racji wykonywanej pracy mam opanowane w zdecydowanie wyższym stopniu niż przeciętny konsument i powiadam Wam wszystkim którzy twierdzicie że SPRZEDAWCA, czy też DEALER jest GWARANTEM: błądzicie jak dzieci we mgle!

                                  A jakaż byłaby wtedy odpowiedzialność producenta za sprzedawany towar. Po co miałby wprowadzać do procesu produkcyjnego wyśrubowane normy zarządzania jakością ISO? Po co miałby wydawać grube miliony na rozwój, poprawę jakości i badania? Przecież wszystko spadałoby na barki sprzedawcy/dealera, więc to niech on się martwi

                                  Zapoznajcie się trochę z waszymi prawami konsumenckimi wynikającymi z gwarancji, ustawy konsumenckiej, czy też rękojmi (dla prowadzących działalność) a gwarantuję, że próbując załatwić jakiś problem wynikający z usterki czy to samochodu czy to telewizora, jako świadomi swych praw będziecie mieli dużo łatwiejszą drogę do pokonania w możliwości ugrania czegoś dla siebie.
                                  Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                                  Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                                  Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.
                                  Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                                  Komentarz

                                  • S3 CHRIS
                                    Elegance
                                    • 2006
                                    • 979
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                    #42
                                    Big, a widziałes gdzies w ks.serwisowej skody pieczatki sap czy tam są tylko pieczątki dealera?

                                    wróg, zapytam tak skoro kupujesz auto u dealera A (masz od niego rach) będziesz go chciał oddac/zareklamować koga będziesz pozywać w sądzie? dealera czy sap?
                                    ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                    ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                    Komentarz

                                    • blackspot
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 291

                                      #43
                                      Zamieszczone przez gebek
                                      Zamieszczone przez Big
                                      Nie wiem jak mam to jaśniej wytłumaczyć
                                      Uwierz mi mylisz się. Jestem prawnikiem i wiem co piszę.
                                      Gwarancji może udzielić producent danej rzeczy, a nie jej sprzedawca.
                                      Nie,zebym kwestionowal to co piszesz...ale samo bycie prawnikiem jeszcze nie swiadczy,ze piszesz madrze :szeroki_usmiech
                                      W sejmie pracuje cala banda prawnikow i ich wypociny sa zaskarzane do TK,albo laduja w koszu :diabelski_usmiech
                                      Tak wiec troche pokory kazdy sie myli,albo jest niedoinformowany,niedouczony....itp,itd
                                      Czy ja gdzieś napisałem, że jestem prawnikiem? Pokory i dystansu mam sporo a co najważniejsze zawsze znajdą się koledzy, którzy pomogą bo wiedzą pewne rzeczy lepiej.
                                      Gwarantem pozostaje Gwarant i dla mnie jest i będzie to w naszym przypadku SAP.
                                      Zastanawia mnie tylko na jakiej podstawie dealerzy odmawiają napraw gwarancyjnych? Na każdą taką sprawę Klient powinien dostać pismo z SAP, bo tylko Gwarant może podejmować takie decyzje.
                                      Powered by Rogalotti + DSG

                                      Komentarz

                                      • Big
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 6389

                                        #44
                                        Zamieszczone przez S3 CHRIS
                                        Big, a widziałes gdzies w ks.serwisowej skody pieczatki sap czy tam są tylko pieczątki dealera?
                                        Chris, proszę cię nie pisz głupot. Nie masz racji i tyle. Po co na siłę się brniesz w nieprawdę ?
                                        Powyżej masz zacytowany zapis z książki gwarancyjnej Renault, gdzie jak byk, jako gwarant występuje generalny importer , czyli Renault Polska Sp. z o.o. Po co więc na siłę forsujesz swoją nieprawdziwą teorię?
                                        Czy jak prezes firmy dał pełnomocnictwo do podpisywania umów dyrektorowi, to oznacza że sam nie może takiej umowy podpisać? ASO wykonuje czynności gwarancyjne na zasadzie pełnomocnictwa udzielonego przez gwaranta jakim jest generalny importer.
                                        Czarny Elegance

                                        Komentarz

                                        • Marcinooo
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 332

                                          #45
                                          Zamieszczone przez S3 CHRIS
                                          wróg, zapytam tak skoro kupujesz auto u dealera A (masz od niego rach) będziesz go chciał oddac/zareklamować koga będziesz pozywać w sądzie? dealera czy sap?
                                          A do kogo ASO wysyła zapytanie, czy dana naprawa będzie rozliczona jako gwarancyjna? Do SAP :!: Czyli do GWARANTA

                                          Komentarz

                                          • wróg
                                            Ambiente
                                            • 2013
                                            • 204
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #46
                                            Zamieszczone przez S3 CHRIS
                                            Big, a widziałes gdzies w ks.serwisowej skody pieczatki sap czy tam są tylko pieczątki dealera?
                                            Dealer jest przedstawicielem SAP, z upoważnienia którego wbija pieczątki do książki serwisowej, ponieważ posiada AUTORYZACJĘ wydaną przez SAP do wykonywania takich czynności w imieniu SAP. Ty jako osoba prywatna możesz sobie kupić w SAP 15 samochodów skoda, założyć działalność i je sprzedawać. Jednak do czasu aż nie podpiszesz odpowiedniej umowy z SAP to nie będziesz miał prawa używać swej pieczątki do autoryzowania czynności wykonywanych w swojej firmie, a jeśli już podbijesz taką pieczątką to nie będzie to miało mocy prawnej przy odwołaniach gwarancyjnych kierowanych do PRODUCENTA

                                            Zamieszczone przez S3 CHRIS
                                            wróg, zapytam tak skoro kupujesz auto u dealera A (masz od niego rach) będziesz go chciał oddac/zareklamować koga będziesz pozywać w sądzie? dealera czy sap?
                                            A na to już nie ma prostej odpowiedzi, ponieważ to zależy od tego czy będę uważał że więcej mogę ugrać korzystając z gwarancji (wtedy złożę reklamację w SAP oczywiście za pośrednictwem lokalnego dealera ponieważ nie specjalnie chce mi się jechać do centrali SAP która zapewne ma siedzibę w stolicy), czy też bardziej korzystna będzie dla mnie jednorazowa rezygnacja z uprawnień gwarancyjnych i skorzystanie z uprawnień naniesionych z mocy prawa na wszystkich sprzedawców począwszy od tych którzy sprzedają sandały a skończywszy na sprzedawcach samochodów i nieruchomości z tytułu "ustawy konsumenckiej", lub jak kto woli "niezgodności towaru z umową" i wtedy to już sprzedający czyli dealer odpowiada przede mną jako klientem z mocy prawa. Powiem tak. Jako że znakomicie wiem, że wiele osób jak i również niestety wiele podmiotów gospodarczych nie zna lub nie do końca zna przepisy i nie zdaje sobie sprawy z uprawnień jakie ma konsument w ramach tejże ustawy, prawie zawsze gdy cokolwiek reklamuję korzystam właśnie z uprawnień ustawy konsumenckiej. Reklamacja w formie pisemnej, żądanie wymiana lub zwrot gotówki, jeśli sprzedawca nie odpowie w ciągu 14 dni to roszczenie z automatu zostaje uznane. Wtedy już jestem na prostej drodze do wymiany towaru lub też zwrotu należności. Niestety dla sprzedających, ale na własnej skórze przekonałem się że jeszcze wielu z nich nie wywiązuje się w terminie z obowiązku poinformowania klienta o sposobie rozpatrzenia reklamacji, a wtedy muszą już uznać roszczenie klienta czy im się to podoba czy nie.

                                            Tak więc jak widzisz nie ma to znaczenia od kogo mam rachunek. To do kogo będę reklamował, czy też z kim będę się sądził zależy od podstawy prawnej złożonej reklamacji, oraz moje WIEDZY na ten temat.

                                            P.S. wyobrażasz sobie, że aby móc korzystać z możliwości reklamacji samochodu w SAP, trzeba by specjalnie jechać do centrali SAP i tam u nich bezpośrednio kupić samochód aby otrzymać fakturę? Z tego co wiem to chyba nawet centrala SAP nie prowadzi sprzedaży indywidualnej (ale tutaj mogę się mylić)

                                            Zamieszczone przez blackspot
                                            Gwarantem pozostaje Gwarant i dla mnie jest i będzie to w naszym przypadku SAP.
                                            Amen. Oczywiście w tym kontekście wypowiedzi. Jeśli nie wierzycie to wasza sprawa. Jeśli upieracie się na zabój, to już Wasz problem i możecie bardzo się zawieść przy próbie wygranie sporu z dealerem czy SAP. Zamiast niepotrzebnie się upierać, radzę wykonać jeden krótki telefon do rzecznika UOKiK, czy też PIH aby uzyskać jednoznaczną odpowiedź w tym temacie. Choć z moich doświadczeń wynika, że czasami ci najbardziej zatwardziali upierający się przy swoim, nie wieżą nawet rzecznikowi i inspektorom z PIH-u :lol:
                                            Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                                            Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                                            Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.
                                            Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                                            Komentarz

                                            • gebek
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 1214

                                              #47
                                              Kupilem nowa O2 i od razu szarpalo sprzeglo.Pojechalem do ASO w celu weryfikacji i wymieniono
                                              mi je. Pomoglo na 1000 km,a potem wymieniono jeszcze kolo dwumasowe.
                                              Ta operacja juz nic nie pomogla,wiec zareklamowalem ponownie.
                                              Auto wisialo na podnosniku kilka dni,bo czekano na odpowiedz ''podobno''z fabryki...co z tym zrobic.
                                              Troszke sie wkurzylem i zapytalem kierownika ASO,czy jak kupie osobiscie sprzeglo i dwumas poza
                                              ASO to mi wymienia w gratisie i dam sobie na luz z gwarancja.
                                              Otrzymalem odpowiedz twierdzaca. Po wymianie zrobilem kilka tysiecy kilometrow i stwierdzilem,ze
                                              napisze list do SAP.
                                              Napisalem,ze pracuje w ASO Hondy i tu klient nie musi sam kupowac czesci do napraw gwarancyjnych
                                              i takie tam bla,bla o rozczarowaniu marka Skoda :szeroki_usmiech
                                              Po kilkunastu dniach...dostalem odpowiedz z SAP,ze po rozpatrzeniu mojego pisma,oraz sytuacji
                                              z moim autem...mam sie udac do ASO POLMOT w celu odebrania pieniedzy za czesci...1900 pln,tyle
                                              ile zaplacilem.
                                              W pismie tym bylo podkreslone,ze nie SAP,a dealer jest gwarantem mojego auta.
                                              Troszke zdziwiomy pojechalem po moja kaske i pytam sie kto zwraca mi moje pieniadze za czesci.
                                              Uslyszalem,ze to ASO zwraca mi kase,a nie SAP...wiec sie spytalem jak im sie to oplaca :roll: .
                                              Wiec wogole im sie to nie oplaca,jedynie licza,ze po gwarancji bede u nich serwisowal auta.

                                              Generalnie,zawsze uwazalem,ze to importer jest gwarantem,a tu taka sytuacja...moze dotyczy to
                                              tylko Skody :szeroki_usmiech .
                                              U mnie w serwisie zawsze slysze,ze to Honda Poland decyduje i placi...wiec juz nic nie rozumiem.
                                              Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                              Nie synku...to diesel PD.

                                              Honda...the power of dreams.
                                              Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                              Komentarz

                                              • piotrek_os
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 8162
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez gebek
                                                Troszke sie wkurzylem i zapytalem kierownika ASO,czy jak kupie osobiscie sprzeglo i dwumas poza
                                                ASO to mi wymienia w gratisie i dam sobie na luz z gwarancja.
                                                Otrzymalem odpowiedz twierdzaca. Po wymianie zrobilem kilka tysiecy kilometrow i stwierdzilem,ze
                                                napisze list do SAP.
                                                Napisalem,ze pracuje w ASO Hondy i tu klient nie musi sam kupowac czesci do napraw gwarancyjnych
                                                i takie tam bla,bla o rozczarowaniu marka Skoda
                                                Po kilkunastu dniach...dostalem odpowiedz z SAP,ze po rozpatrzeniu mojego pisma,oraz sytuacji
                                                z moim autem...mam sie udac do ASO POLMOT w celu odebrania pieniedzy za czesci...1900 pln,tyle
                                                ile zaplacilem.
                                                to tak ich w białych rękawiczakch .....załatwiłes :diabelski_usmiech
                                                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                                Komentarz

                                                • rodro
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 238
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #49
                                                  Czytam ten wątek i mam pewne uwagi:
                                                  - Zgodnie z prawem gwarantem może być producent lub sprzedawca towaru.
                                                  - Gwarancja jest wynikiem zwarcia umowy gwarancyjnej pomiędzy kupującym, a gwarantem (producentem rzeczy albo jej sprzedawcą).
                                                  - W przypadku samochodów skoda w dokumencie gwarancyjnym jest zapis, że gwarantem jest dealer i tutaj pojawia się problem, czy dealerem jest konkretna firma, która sprzedała samochód, czy wszystkie podmioty, które zajmują się sprzedażą nowych samochodów skoda, a może firma, która jest importerem. Jest to niedookreślone i może powodować szereg problemów. Przypuszczam, że jest to efekt celowego działania poprzedniego importera (Kulczyk).
                                                  - Gwarancja na samochód obowiązuje w całej Europie, dlatego należy przpuszczać, że gwarantem jest jednak producent.
                                                  Sądze, że warto w tej sprawie zwrócić się do UOKiK.

                                                  Komentarz

                                                  • kecaj
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1511
                                                    • Superb II (3T4)

                                                    #50
                                                    Dealer to firma (salon), która sprzedała Tobie samochód.
                                                    Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...